15 Mart 2009 Pazar

ayşegül ve mutfak: ÇİKOLATALI YAŞ PASTA P.D.Ç.S.E.


ayşegül ve mutfak: ÇİKOLATALI YAŞ PASTA

Merhaba.aslında pastanın resmiyle birlikte tarifinide yayınlamıştım ama bir aksaklık oldu ve sadece resim çıktı. okadar da güzel yazmıştım.gecşkmelide olsa tarifimi düzenleyerek tekrar yayınlıyorum....
pastanın iki dilimini çocuklar dayanamayarak mideye indirdiler.bu şekilde resmedebildim.gelelim tarife;[Photo]
malzemeler;
4 yumurta
4 kahve fincanı şeker
5 fincan un
kakaolu yapmak isterseniz unun bir fincanı kakao olacak.
1 portakal kabuğu rendesi
kabartma tozu,vanilya
ara kreması;
5 yemek kaşığı un
6 yemek kaşığı şeker
3-4 yemek kaşığı kakao
4 su bardağı süt
1 paket kakaolu krem şanti(paketteki 2 adet şantide eklenecek)
pandispanyayı ıslatmak için;
1 portakal suyu
üzerini süslemek için;1 paket bitter çikolata,çekilmiş fıstık
yapılışı;
yumurta ve şeker 10 dakika kadar köpürünceye kadar çırpılır.elenerek un ve kabartma tozu,vanilya eklenir.portakal kabuşuda eklenerek 170"c lik fırında kontrol edilerek pişirilir.bu arada kreması;krem şanti haricinde tüm malzemeler karıştırılarak pişirilir.soğuyunca şanti eklenerek mikserlenir.ben kremasına da portakal rendeledim ayrı bir lezzet kattı.
kek ikiye kesilir ve portakalla ıslatılır.ara kremasının yarısı sürülür.üst keki ıslatılarak kapatılır.kalan kremayla düzeltilerek kaplanır.yanlarına fıstığını elime alarak parça parça yapıştırdım.
bitter çikolatayı kaynar su dolu bir kapta benmari usulü erittim.yağlı kağıttan küçük bir huniyapıp ucunu çok küçük kestim.çikolatayı doldurup,pastanın üzerine seri hareketlerle halkalar yaptım.kürdanla halkalara çizikler atıp şekillendirdim.görüntüsü kadar tadıda nefis oldu.çocukların elinden zor kaçırım resimledim.akşama eşime bir dilimi zor bıraktık.eğer denerseniz şimdiden afiyet olsun...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

canım valla pasta harika.Ellerine sağlık.Sana bende blogger adresimi vereyim..http://yapraksarmayapraksarma.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

aysegülcüm pastan enfes olmuş ellerine saglık...
emegine saglık...
sevgiler...
sevil..