4 Mart 2009 Çarşamba

MAYALI POĞAÇA VE MİNİK PİZZALAR

Yine merhaba. Arkadaşlar ben bu blogculuk işinden bayağı bir keyif almaya başladım. Fotoğraf sorunumuda hallettim. Bu keyifle size pofuduk tariflerimden birini vereceğim. Bu tarifte aman kabarmadı,yumuşak olmadı gibi sorunlar olmaz.(bu arada tariflerimin mütevaziliğinden ödün veremeyeceğim.)ayrıca bol bol çıktığı için ,ben her seferinde bu hamurdan 2-3 çeşit çıkarıyorum. Hadi yapalım..
Malzemeler: 1 adet küp yaş maya 1 bardak ılık süt 1 bardak ılık su 1 bardak sıvı yağ 3 yumurta(sarısı ve akları ayrılmış) 1 yemek kaşığı toz şeker 1 yemek kaşığı tuz Aldığı kadar un
Yapılışı: Yumurtanın akları ve sarısı ayrılır. sütün içinde maya eritilir. sarısı haricinde tüm malzemelerle yapışmayacak yumuşak bir hamur oluncaya kadar yoğrulur. üzeri kapatılarak sıcak bir ortamda en az bir saat mayalandırılır.Artık sonrası size kalmış. ben yarısıyla peynirli poğaça,diğer yarısıyla sosisli ve kaşarlı minik pizzalar yaptım. Nasıl mı? ceviz büyüklüğünde aldım hamuru su bardağı büyüklüğünde açıp ketçap -sosis-kaşar sıralamasıyla yerleştirdim. yumurta sarısını çevresine sürdüm. poğaçayıda;peyniri koyup alt kısma gelecek şekilde tamamiyle kapattım. yumurta sarısı sürüp biraz susam dökerek, tüm hamuru tepside yarım saat mayalandırdım. 200'c lik fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim. sonuç süper oluyor. şimdiden afiyet olsun. yorumlarınızı bekliyorum...

Hiç yorum yok: