5 Mart 2009 Perşembe

İTALYAN USULÜ TİRAMİSU


Merhaba Habire yazı boyutu ve şablon değiştiren biri olarak, yine karşınızdayım. sanırım değişiklikleri seviyorum. işte bu amaçla size değişik bir lezzet ve italyanca anlamı; kaldır beni olan TİRAMİSU'nun tarifini vereceğim. tadıda anlamı kadar değişik olan bu tatlıyı eminim herkes bir şekilde tatmıştır. fakat gerçek lezzet burada:

Malzemeler: 1 paket kedi dili büsküvisi(ben pastaneden alıyorum.yarım kg yetiyor) 4 yumurta(sarısı ve akları ayrılmış) 1 paket vanilya 500 gr labne peyniri 1 bardak pudra şekeri 1 paket krema sertleştiricisi 2 bardak sıcak kahve - 2 bardak suya 4 kaşık neskafe konularak hazırlanmış
Yapılışı: Kahve hazırlanıp soğutulur. kreması için, şekerin yarısı yumurta sarısına, diğer yarısı beyazına katılarak çırpılır. sarısına çırpılmış aklar haricinde malzemeler konulup karıştırılır. aklar tahta bir kaşık yardımıyla hafifçe ilave edilip karıştırılır. dolapta yarım saat bekletilir.Kedi dilleri hafifçe kahveye batırılarak dikdörtgen bir borcama dizilir. üzerine kremanın yarısı dökülür. kalan kedi dilleriyle aynı işlem tekrarlanır. kremanın kalanı dökülüp bir spatulayla düzeltilir. buzdolabında bir gece bekletilir. servisten önce üzerine bir çay süzeği yardımıyla bolca kakao serpilir.harika bi lezzet, bence deneyin...Bu arada fotoğraf eklemedeki sorunumu gideremedim.bu yüzden kendi yaptığım tiramisuya en çok benzeyen resmi koydum. en kısa zamanda kendi resmimi koyacağım... afiyet olsun

Hiç yorum yok: